Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
CTM: ADIDAS
Soort project
Interieurarchitectuur
Datum
Maart 2025
Casestudy
Atmosfeer
Connected Through Movement: Adidas
Adidas begon in de 20e eeuw als een merk voor atleten en is door de jaren heen uitgegroeid tot een van de grootste sport- en lifestylemerken ter wereld. Sport brengt mensen samen, en dat vormt de essentie van ons ontwerp: verbondenheid.
Je betreedt een donkere ruimte, samen met een groep. Voor je ontvouwt zich een lichtspel van vijf cirkels, een knipoog naar het historische Adidas-logo en een krachtig symbool van verbondenheid. Terwijl je door de cirkels beweegt, word je fysiek en mentaal voorbereid. Een subtiele helling daagt je uit om alert te zijn op je pas en houding, waardoor de spanning langzaam opbouwt. De reis naar het spel is begonnen. Aan het einde van de tunnel opent zich een grote, hoge ruimte. Hier worden iconische beelden geprojecteerd, herinneringen aan legendarische WK-overwinningen waarmee Adidas geschiedenis schreef. Het vuur van competitie wordt aangewakkerd. De groep splitst zich in twee teams, en het spel barst los. Bal na bal groeit de connectie, niet alleen met het spel, maar ook met elkaar. Na het laatste fluitsignaal verlaat de groep het veld en betreedt de laatste ruimte: een plek van rust en reflectie. Hier staat alles in het teken van samen afronden, op adem komen en de verbondenheid koesteren voordat men weer de wijde wereld in trekt, versterkt door de kracht van sport.
Een samenwerking tussen: Delphine Lintermans, Eya-Lave von Kospoth, Margaux Thijs, Marthe Sansen & Matthijs Kooman









